Rozwiązania architektoniczne.
Koncepcja terminalu pasażerskiego została zaprojektowana na planie prostokąta, jako prosta, nie dominująca nad otoczeniem bryła. Dzięki wyrazistej formie dachu, dworzec lotniczy stanowi zarazem charakterystyczny element krajobrazu. Geometria płaszczyzn przekrycia umożliwia zastosowanie paneli i baterii słonecznych, jest również nawiązaniem do spadzistych dachów architektury regionalnej. Łamane krawędzie dachu wraz z górną krawędzią elewacji tworzą nisze doświetlające. Naturalnie doświetlone wnętrze, dzięki płaszczyznom dachu, wysuwającym się ponad przeszklenia, chronione jest jednocześnie od zbytniego nasłonecznienia w okresie letnim. Woda deszczowa odprowadzana jest poprzez załamania dachu.
Elewacja terminala została zaprojektowana w wyważonej kolorystyce, gdzie naturalne, drewniane wykończeniowe, delikatnie kontrastuje z białymi płaszczyznami dachu. Deski elewacyjne i elementy konstrukcyjne z drewna klejonego stanowią nawiązanie do materiałów tradycyjnego budownictwa. Nowoczesne detale architektoniczne elewacji, jak pionowe listwy aluminiowe o przekroju zbliżonym do skrzydła mają odnosić się do lotnictwa i nienachalnie przypominać o funkcji budynku. Pionowy układ okien piętra administracyjnego został wpisany w układ profili aluminiowych i rysunek deskowania. Wszystkie pomieszczenia parteru i I pięra – nie przylegające do ścian zewnętrznych, mogą być również doświetlone światłem naturalnym poprzez przezierne elementy sufitu podwieszanego lub ścienne naświetla. Elewacje w poziomie parteru są prawie całkowicie przeszklone (stolarka aluminiowa, szkło typu float), w celu uzyskania wrażenia maksymalnej otwartości i przejrzystości obiektu dla pasażera.
Kolorystykę wnętrz planuje się utrzymać w stylu nawiązującym bezpośrednio do elewacji budynku. W miejscach publicznych powinna ona być na drugim planie w stosunku do przekazu informacji wizualnej. W przestrzeniach publicznych i na ścianach wzdłuż ogólnodostępnych ciągów pieszych proponuje się zastosowanie białych i szarych paneli dekoracyjnych zestawionych z ozdobnymi okładzinami ściennymi w postaci jasnego drewna. Podobnie jak na zewnątrz, we wnętrzu wyeksponowane są „techniczne” detale instalacji i konstrukcji.
Dane liczbowe:
Powierzchnia zabudowy: 2936 m2
Powierzchnia całkowita: 3960 m2
Powierzchnia użytkowa: 3804,7 m2
Ilość kondygnacji: 3, ( 1 podziemna, 2 nadziemne )
Wysokość budynku: 13,47 m
Długość terminalu: 108 m
Szerokość: 24 m