Przedmiot opracowania:
Przedmiotem opracowania jest opracowanie dokumentacji projektowej oraz pełnienie nadzoru autorskiego, w ramach projektu pn. „Modernizacja infrastruktury kolejowej Linii WKD – poprzez budowę drugiego toru linii kolejowej nr 47 od Podkowy Leśnej do Grodziska Mazowieckiego”, na odcinku od km 24,690 do km 32,637.
Przebudowa układów torowych obejmuje odcinek linii kolejowej nr 47 od km 25+305 do km 32+637 oraz tor linii 48 w rejonie włączenia rozjazdów w km 25,9.
Projekt uzyskał dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, Oś Priorytetowa V, Działanie 5.2 – Rozwój Transportu Kolejowego poza TEN-T (kolej miejska – infrastruktura) – nr POIS.05.02.00-00- 0038/18-00
Cel i zakres opracowania:
Celem przedsięwzięcia jest zwiększenie przepustowości oraz skrócenie czasu przejazdu na analizowanym odcinku, ze szczególnym uwzględnieniem budowy drugiego toru LK 47 od Podkowy Leśnej do Grodziska Mazowieckiego o długości ok. 7 km oraz włączenie linii nr 48 poprzez przejście rozjazdowe w rejonie p.o. Podkowa Leśna Zachodnia.
Celem realizacji zamówienia jest opracowanie wielobranżowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej na potrzeby uzyskania pozwolenia na budowę, przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie robót budowlanych, a następnie wykonanie na tej podstawie robót budowlanych, ich odbiór i oddanie do użytkowania planowanej inwestycji.
Zakres niniejszego opracowania projektowego obejmuje następujące roboty:
Parametry techniczne:
Realizacja zamówienia ma na celu osiągnięcie następujących parametrów eksploatacyjnych oraz cech użytkowych:
rozstaw szyn | 1435 mm |
prędkość maksymalna dla pociągów pasażerskich | 80 km/h |
dopuszczalny nacisk osi | w torze nr 1 i 2: 20 t/196 kN |
długość peronów | 80m |
odległość krawędzi peronów od osi toru na odcinkach prostych bez przechyłki | 1, 585 m |
wysokość peronów | 0, 380 m |
długość pociągów | 60 m (aktualnie eksploatowanych) |
szerokość pociągów | 2850 mm (aktualnie eksploatowanych) |