Projekt budowy drogi ekspresowej S7 na odcinku Koszwały – Kazimierzowo
PROJEKT BUDOWY DROGI EKSPRESOWEJ S7 NA ODCINKU KOSZWAŁY – KAZIMIERZOWO
Zadanie 1 : Koszwały – Nowy Dwór Gdańsk
Zadanie 2 : Nowy Dwór Gdański – Kazimierzowo
Inwestor: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Gdańsku
Inwestycja została podzielona na dwa odrębne zadania, których krótką charakterystykę wraz ze schematycznym przebiegiem trasy drogi S7 przedstawiono poniżej:
Projektowana inwestycja zlokalizowana jest w obszarze dwóch województw – pomorskiego i warmińsko mazurskiego. Na terenie województwa pomorskiego przebiega przez gminy : Cedry Wielkie, Stegna, Ostaszewo i Nowy Dwór Gdański.
Od rzeki Nogat projektowana droga jest położona w granicach województwa warmińsko-mazurskiego na terenie gminy i miasta Elbląg.
Podstawowe parametry techniczne drogi ekspresowej S7 na odcinku Gdańsk – Elbląg:
- Klasa techniczna – S;
- Prędkość projektowa Vp – 100 km/h;
- Kategoria ruchu – KR6;
- Dopuszczalne obciążenie nawierzchni – 115 kN/oś;
- Skrajnia pionowa obiektów nad drogą S7 – 5,00 m;
- Liczba jezdni -2;
- Szerokość jezdni – 7,00 m (2 pasy po 3,50 m), docelowo – w II etapie 10,50 m (3 pasy po 3,50 m);
- Szerokość pasa ruchu – 3,50 m;
- Liczba pasów ruchu – 2×2 (w II etapie docelowym poszerzenie do 3 pasów ruchu w każą stronę);
- Szerokość pasa awaryjnego postoju – 2,50 m;
- Szerokość pobocza ziemnego – minimum 1,30 m;
- Szerokość pasa dzielącego wraz z opaskami – co najmniej 12,00 m (*);
- Minimalna szerokość korony drogi ekspresowej – 32,50 m (większa w miejscach, w których zachodzi potrzeba lokalizacji słupów oświetlenia, urządzeń brd oraz ochrony środowiska);
- Pochylenia poprzeczne drogi ekspresowej na prostej – 2,5%.
(*) – w II etapie budowy drogi ekspresowej (docelowym) przewidziano dobudowę trzeciego pasa ruchu po wewnętrznej stronie każdej z jezdni t.j. od strony pasa rozdziału.
Zadanie 1 : Koszwały – Nowy Dwór Gdański odcinek drogi S7 o długości 20,5 km.
Na przedmiotowym odcinku w ramach Inwestycji zostaną zrealizowane:
- dwa nowe węzły drogowe „Cedry Małe” i „Dworek”,
- drogi o znaczeniu lokalnym i wojewódzkim o łącznej długości 24,7 km
- drogi dojazdowe służące obsłudze przyległego terenu o łącznej długości 18,2 km
- drogi serwisowe na potrzeby utrzymania drogi ekspresowej o długości 0,5 km
- ciągi piesze i pieszo rowerowe 7 520 m,
- zatoki i przystanki autobusowe,
- obiekty mostowe 18 szt.,
- przejścia dla małych i dużych zwierząt 9 szt.,
- elementy ochrony środowiska w postaci zieleni krajobrazowej i izolacyjnej,
- ekrany przeciw hałasowe o długości 3,4 km,
- kanał technologiczny pod potrzeby informacji drogowej oraz pod potrzeby usług szerokopasmowych,
- na potrzeby utrzymania drogi ekspresowej zostanie zrealizowany obwód utrzymania drogi ekspresowej OUS „Dworek” wraz ze stanowiskami do kontroli i ważenia pojazdów dla policji i służb Inspekcji Transportu Drogowego,
- elementy systemu osłony meteorologicznej oraz instalacje do preselekcji pojazdów przeciążonych i ponadgabarytowych.
Przewiduje się przebudowę sieci uzbrojenia, które kolidują z inwestycją. Prace dotyczyć będą branż: wodno kanalizacyjnej, elektroenergetycznej, teletechnicznej i melioracyjnej.
W ramach zadania przewidziano przygotowanie terenu pod Miejsca Obsługi Podróżnych „Mała Holandia” na terenie Gminy Stegna oraz „Mirówko” na terenie Gminy Nowy Dwór Gdański. Realizacja samych MOP-ów z układem drogowym i infrastrukturą niezbędną dla obsługi podróżnych będzie objęta odrębnym zadaniem inwestycyjnym.
W ramach inwestycji zostaną wybudowane 2 nowe mosty na rz. Wiśle. Istniejący most w ciągu drogi DK7 zostanie przeznaczony wraz z istniejąca drogą DK7 do obsługi ruchu lokalnego.
Zadanie 2 : Nowy Dwór Gdański – Kazimierzowo odcinek drogi S7 o długości 19,1km.
W ramach Inwestycji na odcinku zadania 2 zostaną wybudowane:
- dwa węzły drogowe „Żuławy Wschód” i „Elbląg Zachód”,
- drogi o znaczeniu lokalnym i krajowym o łącznej długości 12,4 km,
- drogi dojazdowe służące obsłudze przyległego terenu o łącznej długości 17,5 km,
- drogi serwisowe na potrzeby utrzymania drogi ekspresowej o długości 1,7 km,
- ciągi piesze i pieszo rowerowe 3 440 m,
- zatoki i przystanki autobusowe,
- obiekty mostowe 14 szt.,
- przejścia dla małych i dużych zwierząt 13 szt.,
- elementy ochrony środowiska w postaci zieleni krajobrazowej i izolacyjnej,
- ekrany przeciw hałasowe o długości 3,2 km,
- kanał technologiczny pod potrzeby informacji drogowej oraz pod potrzeby usług szerokopasmowych,
- stanowiska do kontroli i ważenia pojazdów dla policji i służb Inspekcji Transportu Drogowego zlokalizowane przy węźle „Żuławy Wschód” i „Elblag Zachód”
- elementy systemu osłony meteorologicznej oraz instalacje do preselekcji pojazdów przeciążonych i ponadgabarytowych.
Przewiduje się przebudowę w niezbędnym zakresie sieci uzbrojenia, które kolidują z inwestycją. Prace dotyczyć będą branż: wodno kanalizacyjnej, elektroenergetycznej, teletechnicznej gazowej, melioracyjnej i kolejowej.