DANE OGÓLNE
Rok budowy 1885
Lokalizacja 84-300 Lębork, ul. Dworcowa 8a, województwo pomorskie
Dane geodezyjne działka nr 2/3 i 2/30, obręb: 11 Lębork
Powierzchnia zabudowy(wg PN-ISO 9836:1997) 745,8 m2
Powierzchnia całkowita 2 259,70m2
Powierzchnia użytkowa budynku przed remontem 1 769,20m2
Powierzchnia netto całości budynku po remoncie 1812,2m2
(zmiana wynika z wliczenia powierzchni pomocniczych piwnic i poddasza, przebudów
wewnętrznych oraz wyburzenia przybudówek)
w tym: pomieszczenia PKP 451,8m2
pomieszczenia komercyjne 536,0m2
pomieszczenia biurowe 824,4m2
Powierzchnia wewnętrzna całości budynku po remoncie 2 037,7m2
Kubatura 7 060,00m3
Wysokość budynku(wg §6 Warunków technicznych…) 10,48m
Długość i szerokość budynku 56,41 m i 17,72 m
Ilość kondygnacji 2 i 3
Plac przydworcowy przeznaczony do przebudowy 1 901,50m2
Piwnice – budynek jest częściowo podpiwniczony
Konstrukcja budynku – murowany
Konstrukcja dachu – drewniana, kryty papą, strop drewniany
Instalacje: elektryczna, wodno-kanalizacyjna (z sieci miejskiej), centralne ogrzewanie – węzeł ciepłowniczy z sieci miejskiej
Obiekt wpisany jest do Gminnej Ewidencji Zabytków Miasta Lęborka pod nr 55.
Szczegółowe zestawienie powierzchni pomieszczeń podano na rysunkach.
CEL I ZAKRES PROJEKTOWANEJ PRZEBUDOWY:
a) Poprawa warunków obsługi i odprawy podróżnych oraz osób pracujących w budynku dworca kolejowego m.in. poprzez przebudowę poczekalni, kas, wdrożenie nowoczesnego systemu informacji dla pasażerów;
b) Poprawa estetyki obiektu i jego otoczenia, m.in. poprzez uporządkowanie ruchu pieszego i komunikacji kołowej w najbliższym otoczeniu budynku;
c) Zmniejszenie negatywnego oddziaływania na środowisko. m.in. poprzez przemurowanie kominów, wykonanie nowej instalacji c.o. w całym budynku;
d) Podniesienie atrakcyjności komercyjnej dworca kolejowego i obszarów do niego przylegających m.in. poprzez poszerzenie klatek schodowych i udostępnienie powierzchni na piętrze oraz w najbliższym otoczeniu – aranżację strefy pieszej, małej architektury, urządzenie zieleni niskiej i średniej , konserwację zieleni wysokiej;
e) Poprawa bezpieczeństwa przebywania na dworcu kolejowym i użytkowania dworca kolejowego poprzez budowę monitoringu, instalacji ppoż. oraz wymianę instalacji elektrycznej, oraz w otoczeniu budynku porzez utworzenie bezpiecznej przestrzeni ruchu pieszego przy budynku dworca;
f) Dostosowanie obiektu do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo poprzez likwidację barier architektonicznych i komunikacyjnych i przebudowę sanitariatów;
g) Obecnie budynek jest czynny i spełnia swoje funkcje podstawowe. Około 3/4 powierzchni jest niewykorzystane. Pomieszczenia wymagają remontu, usprawnienia instalacji. Inwestor planuje wykorzystanie części budynku dworca na funkcję biurową oraz niezbędne funkcje handlowe: kiosku, małego sklepu spożywczego, itp.;
h) Projekt zagospodarowania terenu obejmuje budynek dworca wraz z otoczeniem bez wiaty. Zakres opracowania określony w Programie inwestycji, pokazany jest na rysunku planu.