Wykonanie elementów Koncepcji Programowej wraz z dokumentacją związaną z rozpoznaniem podłoża gruntowego dla zadania pn.: „S6 Zachodnie drogowe obejście Szczecina”. Koszt prac przygotowawczych wyniósł 24 mln zł.
Zakres inwestycji obejmuje:
- budowę dwujezdniowej drogi ekspresowej w ciągu drogi ekspresowej S6 od skrzyżowania z autostradą A2 w okolicach miejscowości Kołbaskowo do istniejącego skrzyżowania dróg S3 i S6 na węźle „Goleniów Północ”
- budowę węzła zintegrowanego „Kołbaskowo” typu WA/WB, zlokalizowanego w km 1+869, który stanowi połączenie drogi ekspresowej S6 istniejącą i projektowaną drogą krajową nr 13
- budowę węzła „Będargowo” typu WB , zlokalizowanego w km 4+965.81, który stanowi połączenie drogi ekspresowej S6 z drogą powiatową nr 3920Z
- budowę węzła „Dołuje” typu WB , zlokalizowanego w km 12+452.000, który stanowi połączenie drogi ekspresowej S6 z projektowaną drogą krajową nr 10
- budowę węzła „Dobra” typu WB , zlokalizowanego w km 17+294.05, który stanowi połączenie drogi ekspresowej S6 z projektowaną drogą gminną
- budowę węzła „Tanowo” typu WB , zlokalizowanego w km 25+461.25, który stanowi połączenie drogi ekspresowej S6 z drogą wojewódzką nr 114
- budowę węzła „Police” typu WB , zlokalizowanego w km 29+031.49, który stanowi połączenie drogi ekspresowej S6 z drogą wojewódzką nr 114, ulicami Kuźnicką, Piotra i Pawła oraz Rurową
- budowę węzła „Modrzewie” typu WB , zlokalizowanego w km 44+676.01, który stanowi połączenie drogi ekspresowej S6 z drogą wojewódzką nr 111
- rozbudowę węzła „Goleniów Północ” typu WA , zlokalizowanego w km 50+031.25, który stanowi połączenie drogi ekspresowej S6 z drogą ekspresową S6
- budowę tunelu drążonego dwunawowego o długości 5km
- budowę dwóch par MOPów
- przebudowę kolidujących z drogą ekspresową dróg istniejących
- budowę wiaduktów drogowych i kolejowych (linie 408, 409, 429) w ciągu i nad projektowaną drogą ekspresową oraz przejść dla zwierząt
- budowę dodatkowych jezdni (dróg wspomagających), obsługujących tereny przyległe, budowę rond i przebudowę dróg istniejących, w celu dowiązania do projektowanych rond i skrzyżowań
- budowę oznakowania dróg oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego
- budowę kanalizacji deszczowej
- budowę oświetleń skrzyżowań
- przebudowę kolidującego uzbrojenia podziemnego i naziemnego
- budowę elementów ochrony środowiska, ekranów przeciwhałasowych, ekranów przeciwolśnieniowych, ogrodzenia drogi
- projekt obsadzenia zielenią.
W ramach prac przygotowawczych do tej inwestycji prowadzonych przez firmę Transprojekt Gdański wykonano wiercenia o łącznej długości 45 km. Sondowań statycznych i dynamicznych wykonano 18 km, przeprowadzono badania tomografią elektrooporową. Ten szeroki zakres badań geologicznych dał obraz budowy podłoża na całym przebiegu drogi, w tym tunelu pod Odrą, gdzie wiercenia sięgnęły głębokości 90 metrów.
Największym obiektem na tej inwestycji będzie bez wątpienia tunel drogowy pod rzeką Odrą o długości 5 km. Tunel zacznie się za węzłem Police przy zakładach chemicznych, a skończy w rejonie miejscowości Święta. Poprowadzony zostanie pod infrastrukturą przemysłową, linią kolejową, drogą wojewódzką nr 114 i rzeką Odrą. Tunel będzie się składał z dwóch odrębnych naw dla dwóch jezdni drogi S6 i będzie budowany przez maszynę TBM (ang. Tunnel Boring Machine), a jedynie miejsca wjazdu i wyjazdu z tunelu powstaną przy użyciu ścian szczelinowych.Realizacja Zachodniej obwodnicy Szczecina jest zaplanowana na lata 2022 – 2028. Szacunkowa wartość projektu to 5,5 mld zł