Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe obejmowało opracowanie przebiegu drogi ekspresowej S7 od miejscowości Koszwały (koniec Południowej Obwodnicy miasta Gdańska) do miejscowości Kazimierzowo (początek obwodnicy Elbląga) dla przekroju 2/2 i 2/3 w układzie docelowym.
Warianty trasy przebiegały przez tereny depresyjne Żuław, w bardzo trudnych warunkach gruntowo-wodnych.
W obrębie terenu, na którym rozpatrywano warianty przebiegu trasy znajdują się następujące obszary i obiekty chronione w myśl Ustawy o Ochronie przyrody:
W ramach STEŚ przeanalizowano przebieg drogi dla czterech wariantów:
W ramach wariantu „Podstawowego” analizowano ponadto warianty dodatkowe o łącznej długości 9,5 km.
W STEŚ oprócz trasy drogi ekspresowej S7 przedstawiono rozwiązania projektowe:
Łączna długość obiektów inżynierskich w zależności od wariantu (4 warianty) wynosiła 2762 m, 2500 m, 3021 m, 2699 m.
STEŚ obejmował:
1. Część ogólną
2.1 Analizę stanu istniejącego
2.2 Analizę i prognozy ruchu
3. Część techniczną i kosztorysową:
4. Część ekonomiczną – analiza efektywności ekonomicznej zadania inwestycyjnego
5. Opinie urzędow i instytucji
6. Konsultacje spoleczne
7. Organizację i berzpieczeństwo ruchu drogowego
8. Podsumowanie i wnioski:
9. Studium geologiczno-inżynierskie i hydrogeologiczne
10. Raport oddziaływania na środowisko wraz z inwentaryzacją przyrodniczą terenów obszaru NATURA 2000
11. Materiały do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
zgody na realizację inwestycji.
12. Wizualizację przebiegu trasy.
Ponadto, w ramach odrębnej umowy Transprojekt Gdański opracował „Studium Wykonalności budowy drogi ekspresowej S7 Gdańsk (A1) – Elbląg (S22) dla odcinków: