Przedmiotem prac projektowych był wiadukt kolejowy WK-3, będący częścią inwestycji „Budowa obwodnicy Wasilkowa w ciągu drogi krajowej nr19”.
Wiadukt został wybudowany oraz przekazany do eksploatacji w 2009 r.
Wiadukt zaprojektowano jako łukowy, stalowy typu Langera (belka sztywna wzmocniona łukiem) o rozpiętości 45 m i wysokości łuku 7,50 m.
Zastosowanie obiektu łukowego o możliwie niskiej konstrukcji wynika z przekroczenia dwujezdniowej drogi ekspresowej i drogi powiatowej usytuowanych w głębokim wykopie.
Przyjęto następujące parametry techniczne estakady:
w tym: szerokość torowisko w korycie: 9,17 m,
szerokość chodnika roboczego: min. 0,75 m,
w tym: torowisko w korycie: 423,8 m2,
chodniki robocze: 69,3 m2,
Obecna jednotorowa linia kolejowa będzie przebudowywana na dwutorowa linię ekspresową.
Obiekt jest dostosowany do rozbudowy infrastruktury kolejowej – jest rezerwa na drugi tor i specjalne urządzenia przejmujące hamowanie.
Wiadukt jest ciekawym i dominującym akcentem obwodnicy.