Przedmiotem prac projektowych było „Opracowanie analizy ruchu drogowego w korytarzu „Północ – Południe” dla planowanych dróg ekspresowych S8 i S19 na odcinku Budzisko (granica państwa) – Białystok – Lublin – Rzeszów – Barwinek (granica państwa)”.
Opracowanie zostało wykonane na zlecenie GDDKiA oddział w Lublinie.
Zakres opracowania obejmował:
- Analizę danych wyjściowych takich jak:
- wyniki ostatniego Generalnego Pomiaru Ruchu,
- wyniki badań ze stacji ciągłych pomiarów ruchu,
- dane ze Straży Granicznej,
- dane zawarte w Krajowym Modelu Ruchu.
- Wykonanie pomiarów ruchu w terenie:
- pomiary ilościowe,
- pomiary źródło – cel,
- pomiar czasu przejazdu,
- pomiary uzupełniające.
- Analizę pomiarów ankietowych ruchu m. in.:
- ustalenie wielkości natężenia ruchu,
- ustalenie wahań natężenia ruchu,
- kodowanie i przetworzenie danych dla ruchu pomierzonego,
- oszacowanie średniego dobowego ruchu w roku pojazdów samochodowych,
- opracowanie struktury rodzajowej ruchu w każdym punkcie pomiaru ilościowego,
- opracowanie czasu przejazdu poszczególnych odcinków drogi nr 8 i 19.
- Uszczegółowienie modeli sieci drogowej:
- model istniejącej sieci drogowej dla roku bazowego,
- modele sieci drogowej dla wszystkich analizowanych wariantów przebiegu drogi ekspresowej S8 i S19 dla kolejnych horyzontów prognozy – trasa o łącznej długości 630 km zawierająca 80 węzłów drogowych.
- Zebranie i opracowanie danych do sporządzenia więźby ruchu:
- podział na rejony komunikacyjne,
- macierze ruchu.
Rozkład ruchu na modelową sieć drogową został wykonany dla roku bazowego i poszczególnych wariantów trasy i horyzontów prognozy. Wyniki prognozy ruchu zostały przedstawione w formie tabelarycznej i graficznej. Przepustowość odcinków drogi S8 i S19 została oceniona w scenariuszu inwestycyjnym. Została też dokonana ocena wpływu powstania korytarza Północ-Południe jako alternatywnego dla I Paneuropejskiego korytarza Transportowego.