Podstawowym celem inwestycji budowy drogi S6 było stworzenie bezpiecznego i sprawnego połączenia Aglomeracji Trójmiasta ze Szczecinem, przebiegającego równolegle do wybrzeża Bałtyku.
Trasa Kaszubska znacznie poprawiła komfort poruszania się po województwie pomorskim – czas podróży kierowców z Trójmiasta do Lęborka skrócił się z o kilkadziesiąt minut.
Obydwa odcinki realizacyjne: Luzino-Szemud oraz Szemud-Gdynia zostały zrealizowane w formule projektuj i buduj.
Zasadniczo ich przekrój stanowią dwie jezdnie po dwa pasy ruchu z pasem awaryjnego postoju, jednak odcinek między Chwaszczynem a Gdynią Wielkim Kackiem ze względu na większe obciążenie ruchem, ma po trzy pasy ruchu oraz pas awaryjny.
Powstały nowe węzły drogowe Szemud, Koleczkowo a także dwa węzły zespolone: Chwaszczyno i Gdynia Wielki Kack – jedne z większych w północnej Polsce.
Nowa struktura nawierzchni (na węźle węzeł Gdynia Wielki Kack na Obwodnicy Trójmiasta i dalej nowa S6 w kierunku Chwaszczyna) oraz jej skład skutecznie ograniczają hałas generowany przez ruch pojazdów.
Dwujęzyczne tablice z kaszubskojęzycznymi nazwami miejscowości a także kaszubskojęzyczne napisy w Miejscach Obsługi Podróżnych MOP Kamień są efektem porozumienia GDDKiA ze Zrzeszeniem Kaszubsko-Pomorskim.