Opracowanie dokumentacji projektowej i materiałów przetargowych dla projektu: POIiS 7.1-100 „Modernizacja linii obwodowej w Warszawie (odc. Warszawa Gołąbki / Warszawa Zachodnia – Warszawa Gdańska) – PRACE PRZYGOTOWAWCZE”.
Przedmiotem Umowy realizowanej dla PKP PLK S.A. jest przygotowanie: dokumentacji projektowej (m. in. aktualizacja projektu wstępnego, wykonanie projektu budowlanego i wykonawczego) wraz z raportem o oddziaływaniu na środowisko na potrzeby przeprowadzenia ponownej oceny oddziaływania na środowisko, Programów Funkcjonalno – Użytkowych i dokumentacji przetargowej wraz ze wszystkimi decyzjami administracyjnymi, postanowieniami i uzgodnieniami niezbędnymi do zrealizowania robót budowlanych na liniach kolejowych nr 20, 507, 509, przewidzianych do wykonania z udziałem środków UE w perspektywie lat 2014-2020 w ramach projektu „Prace na linii obwodowej w Warszawie (odc. Warszawa Gołąbki / Warszawa Zachodnia – Warszawa Gdańska)”.
Projekt ten jest częścią Projektu Globalnego, który obejmuje obszar Warszawskiego Węzła Kolejowego (WWK) i zawiera prace przedprojektowe wykonane w ramach projektu TEN-T 2006-PL-92608-S Przygotowanie przedsięwzięcia „Modernizacja i rozbudowa Warszawskiego Węzła Kolejowego”.
Zaproponowane w dokumentacji projektowej rozwiązania i parametry techniczne będą spełniać wymagania określone w Technicznych Specyfikacjach Interoperacyjności oraz być zgodne z Polskimi Normami przenoszącymi Europejskie Normy, technicznymi systemami ustanowionymi przez europejskie organy normalizujące oraz Polskimi Normami i specyfikacjami technicznymi.
Prace projektowe zostały podzielone na następujące Etapy:
a) Opracowanie i złożenie do właściwych urzędów wystąpień o opinie organów, o których mowa w art. 90 ust. 3, pkt. 4 ustawy o transporcie kolejowym,
b) Opracowanie wniosków i ich złożenie do właściwych urzędów o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej.
a) Uzyskanie decyzji prezesa UTK w sprawie stosowania wymagań interoperacyjności
b) Ocena zgodności każdego podsystemu na etapie projektu.
a) Złożenie kompletnych wniosków do urzędów o wydanie pozwoleń na budowę – komplet,
b) Uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę
W opracowywanej dokumentacji zostaną uwzględnione m.in. następujące rodzaje robót:
– roboty torowe nawierzchniowe, podtorzowe i odwodnieniowe;
– budowę oraz przebudowę infrastruktury pasażerskiej, tj. peronów z wyposażeniem, dróg dojścia do nich oraz oznakowania;
– roboty telekomunikacyjne (w tym: system dynamicznej informacji pasażerskiej oraz system monitoringu CCTV, system łączności technologicznej, system i urządzenia sygnalizacji i gaszenia pożaru oraz system i urządzenia kontroli dostępu);
– sieć trakcyjna, elektroenergetyka nietrakcyjna;
– obiekty inżynieryjne;
– obiekty kubaturowe m.in. do zabudowy urządzeń SRK z instalacjami oraz pomieszczenia do obsługi eksploatacyjnej linii;
– urządzenia sterowania ruchem kolejowym;
– prace związane z ochroną środowiska;
– pomiary geodezyjne i inne roboty towarzyszące;
– usunięcie kolizji z infrastrukturą podziemną.
Projekt modernizacji linii obwodowej w Warszawie odc. Warszawa Gołąbki – Warszawa Zachodnia – Warszawa Gdańska obejmujący swym zasięgiem linię nr 20 Warszawa Zachodnia – Warszawa Gdańska od km 4,350 do km 8,245, linię nr 507 Warszawa Główna Towarowa – Warszawa Gołąbki od km 0,950 do km 1,768 I od km 2,370 do km 2,523 oraz linię nr 509 Warszawa Główna Towarowa – Warszawa Gdańska od km (-1,250) do km 7,925 ma na celu:
– spełnienie wymagań określonych w Dyrektywie 2008/57/WE PE i Rady z dnia 17.06.2008 r. w sprawie interoperacyjności systemu kolei we Wspólnocie wraz z rozporządzeniami i decyzjami KE;
– wzrost efektywności wykorzystania linii kolejowej poprzez umożliwienie, po zakończeniu zadania, realizowania oferty przewozowej, skrócenie czasu jazdy i zwiększenie przepustowości linii;
– poprawa stanu środowiska w obszarze modernizowanego odcinka linii uwzględniająca zapisy decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach;
– zmniejszenie kosztów bieżącego utrzymania infrastruktury z tytułu zastosowania elementów o wysokiej niezawodności i trwałości oraz w wyniku likwidacji zbędnej infrastruktury;
– udostępnienie szybkiego transportu kolejowego mieszkańcom Warszawy na skutek poprawy oferty przewozowej, a w konsekwencji zwiększenie ilości klientów, przez:
– podniesienie poziomu bezpieczeństwa ruchu kolejowego poprzez poprawę stanu technicznego drogi kolejowej.
– eliminacja wąskich gardeł na obszarze Warszawskiego Węzła Kolejowego (WWK),
– zwiększenie dostępności transportu kolejowego zarówno pasażerskiego jak i towarowego.