Przedmiotem prac projektowych było wykonanie obiektów kubaturowych zlokalizowanych w strefach:
dla obsługi płatnej Autostrady A2 Świecko – Nowy Tomyśl.
Wszystkie projektowane budynki są spójne architektonicznie i kolorystycznie tworząc spójną całość architektoniczno – funkcjonalną. Zarówno bryły jak i układy funkcjonalne obiektów są proste i czytelne oraz nadają współczesny wyraz architektoniczny. Elewacje zaprojektowano z materiałów trwałych a zarazem ekonomicznych w utrzymaniu i konserwacji. W projekcie dominują kolory naturalne wpisujące się w otoczenie.
Obiekty, mimo że niewielkie rozmiarowo są złożone technologicznie ze względu na rodzaj funkcji wewnętrznych i różnorodnych systemów wyposażenia, funkcjonowania i bezpieczeństwa.
Dobór materiałów wykończeniowych jak i stolarki okiennej i drzwiowej nadaje obiektowi współczesną formę. Wejście do budynków z poziomu parteru daje możliwość obsługi i pracy osobom niepełnosprawnym, także poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Obwody Utrzymania Autostrady składają się z: budynków biurowych Siedziby Dyrekcji oraz Policji, budynków garażowych i wiat magazynowych oraz budynków do produkcji solanki, stacji paliwowych, myjni oraz parkingów
Na Miejsca Obsługi Podróżnych składają się budynki toalet, miejsca wypoczynku wyposażone w elementy małej architektury i parkingi
Zagospodarowanie terenu PPO i SPO obejmie między innymi budowę: budynków nadzoru, kiosków kasowych, budynków toalet oraz parkingów
Przykładowe obiekty zaprojektowane w ramach powyższego zadania:
Budynek Siedziby Dyrekcji
Projektowany budynek biurowy znajduje się na terenie Obwodu Utrzymania Autostrady „OUA Ilanka”. Przeznaczenie budynku: w budynku będą się mieścić biura obwodu utrzymania autostrady oraz centrum zarządzania autostradą, wraz z częścią socjalną. Budynek jest obiektem dwukondygnacyjnym z dwoma otwartymi klatkami schodowymi oraz częścią jednokondygnacyjną.
Zaprojektowany budynek wyposażono w następujące instalacje:
– grzewczą z kotłowni na gaz ziemny
– instalacje wentylacji mechanicznej
– instalację wodną dla celów socjalnych
– kanalizację sanitarną
– kanalizację deszczową
– instalację elektryczną
– instalację odgromową
Zestawienie powierzchni oraz parametry obiektu budowlanego:
Budynek Policji
Projektowany budynek biurowy znajduje się na terenie Obwodu Utrzymania Autostrady „OUA Ilanka”. Przeznaczenie budynku: w budynku będą się mieścić biura, wraz z częścią socjalną dla Policji autostradowej . Budynek jest obiektem dwukondygnacyjnym z jedną wydzieloną klatką schodową oraz jednokondygnacyjną częścią garażową
Na froncie budynku zaprojektowano parking dla personelu i gości.
Zaprojektowany budynek wyposażono w następujące instalacje:
– grzewczą z kotłowni na gaz ziemny
– instalacje wentylacji mechanicznej
– instalację wodną dla celów socjalnych
– kanalizację sanitarną
– kanalizację deszczową
– kanalizację technologiczną w garażu
– instalację elektryczną
– instalację odgromową
– instalacje teletechniczne
Zestawienie powierzchni oraz parametry obiektu budowlanego:
Budynek administracyjno – biurowy
Projektowany budynek biurowy znajduje się na terenie Obwodu Utrzymania Autostrady „OUA Biały Mur”. Przeznaczenie budynku: w budynku będą się mieścić biura obwodu utrzymania autostrady wraz z częścią socjalną dla pracowników obsługujących autostradę. Budynek jest obiektem dwukondygnacyjnym z jedną otwartą klatką schodową i niezależnym drugim wejściem dla służb pracujących w terenie.
Ze względu na funkcję obiekt usytuowano przy głównej drodze zespołu OUA. Dla ułatwienia manewrowania i parkowania na froncie budynku zaprojektowano parking dla gości, z tyłu budynku zaprojektowano parking dla personelu
Zaprojektowany budynek wyposażono w następujące instalacje:
– grzewczą z kotłowni na gaz ziemny znajdującej się w sąsiednim budynku warsztatowo-garażowym
– instalacje wentylacji mechanicznej
– instalację wodną dla celów socjalnych
– kanalizację sanitarną
– kanalizację deszczową
– instalację elektryczną
– instalację odgromową
Zestawienie powierzchni oraz parametry obiektu budowlanego:
Budynek Nadzoru
Przedmiotem inwestycji jest budynek nadzorujący pracę placu poboru opłat na SPO. Budynek ten pełni funkcję biurową i techniczną. Budynek Nadzoru na SPO Jordanowo jest obiektem dwukondygnacyjnym, podpiwniczonym w kształcie prostokąta. Na część podziemną składa się klatka schodowa łącząca budynek z tunelem który objęto niezależną dokumentacją.
Budynek zawiera pomieszczenia dla funkcji zarządzania i zasilania oraz obsługi obiektów platformy, dodatkowo pomieszczenia socjalne dla pracowników pracujących w kioskach zlokalizowanych na platformie.
MOP Koryta-Walewice
Całkowita powierzchnia terenu pod budowę MOP 13.8 ha
Na terenie MOP Koryta – Walewice zaprojektowano:
– parking dla samochodów osobowych – 28 stanowisk
– miejsca postojowe dla samochodów dla osób niepełnosprawnych – 3 stanowiska
– parking dla samochodów osobowych z przyczepą – 2 stanowiska
– parking dla samochodów ciężarowych 40 stanowisk na MOP Koryta, 41 stanowisk na MOP Walewice
– parking dla autokarów – 3 stanowiska
– miejsca piknikowe nie zadaszone – 5
– miejsce zabaw dla dzieci
– miejsce na telefony publiczne – 2 szt
– stanowisko kontroli technicznej i ważenia pojazdów
– budynki toalet – 2
Budynek warsztatowo-garażowy
Przeznaczenie budynku : budynek warsztatowo – garażowy dla samochodów związanych z obsługą autostrady. Obiekt dodatkowo ma część socjalną dla pracowników warsztatów oraz pomieszczenia biurowe dla kadry kierowniczej warsztatu. Zaprojektowano budynek o konstrukcji stalowej z murowanymi ścianami zewnętrznymi z dachem dwuspadowym z blachy trapezowej o niskiej fali i nachyleniu połaci dachowej 15%.
Zaprojektowany budynek wyposażono w następujące instalacje:
– grzewczą części warsztatowej z własnej kotłowni na gaz ziemny
oraz gazowych aparatów grzewczo-wentylacyjnych
– instalacje wentylacji grawitacyjnej i mechanicznej
– instalację wodną dla celów socjalnych i przeciwpożarową
– kanalizację sanitarną
– kanalizację technologiczna
– kanalizację deszczową
– instalację elektryczną
– instalację sprężonego powietrza
– instalacja sygnalizacyjna gazu
Zestawienie powierzchni oraz parametry obiektu budowlanego: